Aanschaf vaarontheffing

Jaarontheffing(en)

1. Digitaal aanvragen

Vanaf 15 maart 2015 kan de jaarontheffing digitaal worden aangevraagd via vaarontheffingen.stichtingveen.nl. U maakt uw eigen account aan, kiest de bij uw vaartuig(en) passende categorie, plaatst eventueel een foto van uw vaartuig en betaalt (met iDEAL). Na beoordeling van uw aanvraag zenden wij u uw ontheffing(en) en sticker(s) toe. In de maanden januari t/m april bedraagt de verwerkingstijd circa twee weken, in de maanden daarna circa een week.

De voordelen van een eigen account.

• U kunt de gegevens van uw vaartuig(en) zelf beheren. U kunt een vaartuig laten vervallen of toevoegen, een adreswijziging invoeren en, als u dat aardig vindt, een foto van uw vaartuig(en) plaatsen. Een foto kan helpen bij identificatie en bij onverhoopte diefstal.
  • De verwerking van uw aanvraag gaat sneller.
  • U ontvangt automatisch een e-mail waarin u wordt geattendeerd op het aanvragen van uw ontheffing(en) voor een nieuw kalenderjaar.

Ontheffing(en) voor een week of korter

De dagontheffing is met ingang van 1 januari 2016 geheel vervallen. Met de ontheffing voor “een week of korter” kunt u een dag, het hele weekend of maximaal 7 dagen varen.

1. Digitaal aanschaffen

U kunt de ontheffing voor een week of korter digitaal aanvragen via vaarontheffingen.stichtingveen.nl waarna u deze na betaling en goedkeuring direct digitaal ontvangt.

2. Verkoopadressen

U kunt een ontheffing voor een week of korter aanvragen en na goedkeuring en contante betaling direct verkrijgen bij:

Vaarontheffingen links