Stichting VEEN heet sinds kort Stichting 12 reeuwijkse plassen

Stichting VEEN wordt Stichting 12 Reeuwijkse plassen

Nadat er door VEEN een aantal grote projecten tot het herstel van de natuurwaarden in het plassengebied zijn gerealiseerd, bleek in de loop van 2019 dat het noodzakelijk was om het herstel en onderhoud van de natuurwaarden een nieuwe impuls te geven. Dit heeft in 2021 geresulteerd in een Gebiedsvisie.

Nieuwe Gebiedsvisie

In maart 2021 is de gebiedsvisie “Reeuwijkse plassen, uniek verleden, evenwichtige toekomst” gepresenteerd aan het gemeentebestuur. Sindsdien is er veel gedaan en losgemaakt. Met werkgroepen en projectideeën die verder invulling geven aan de gebiedsvisie en daarmee de toekomst van ons prachtige gebied.

Nieuwe organisatieopzet

Teneinde de nieuwe Gebiedsvisie ook op een professionele wijze te kunnen uitvoeren, bleek het wenselijk om hiervoor een passende organisatie op te zetten, bestaande uit een plassenraad, een dagelijks bestuur en een plassencoördinator. Dit betekent dat de Stichting VEEN wordt voortgezet in een nieuwe vorm en met een nieuwe naam: Stichting 12 Reeuwijkse plassen. Daarbij is het nodig om tot nieuwe statuten te komen.

Nieuwe statuten

In 2022 zijn er na uitgebreid overleg met alle partijen, die in de stichting VEEN zijn verenigd dan wel er direct mee bij zijn betrokken, nieuwe statuten voor de Stichting 12 Reeuwijkse plassen opgesteld. Er wordt hard aan gewerkt om de nieuwe statuten in de komende weken door de notaris te laten passeren. Zodra deze laatste formele stap is gezet, is de overgang van VEEN naar de 12 Reeuwijkse plassen een feit.

Het spreekt voor zicht dat wij u op de hoogte zullen houden.

Uw winkelwagen
    Uw winkelwagen is leeg